Kami akan mengenalkan pada Anda tanda RSI. Kami akan memberi tahu apakah itu RSI serta langkah memakainya dengan benar untuk trading yang menguntungkan.

Apakah itu RSI?

Indeks kemampuan relatif (RSI) adalaah tanda analisa tehnis yang tunjukkan kemampuan trend serta peluang pembalikannya. RSI ialah satu osilitar, yang bermakna jika kekuatannya ialah jika dia tunjukkan pada kita pembalikan serta entri point. Dengan visual, RSI ialah satu garis yang ikuti grafik, berjalan dalam rentang nilai 70 serta 30. Terkadang, RSI berjalan menyimpang ini, melewati level atas ataupun level bawah

Menyetel tanda ini

Kami menyarankan untuk isi periodenya sama juga dengan 14. Ini ialah mekanisme yang dipakai oleh Wells Wilder, pencipta tanda ini. Dengan kurangi periode RSI, Anda akan memperoleh tanda semakin banyak, akan tetapi kurang tepat. Dengan tingkatkan periodenya, Anda akan terima tanda lebih dikit, tapi lebih tepat.
Anda dapat juga merubah warna serta ketebalan garis tanda

Bagaimanakah cara membaca tanda RSI

Prinsip penting buka perdagangan memakai osilator ini ialah buka perdagangan searah trend baru. Bila RSI tidak bersamaan dengan grafik harga (divergen), jadi trend peluang akan selekasnya membalik.

Bila garis RSI naik diatas level 70, ini tunjukkan jika asset berada di jemu beli. Bila garis RSI turun dibawah nilai 30, ini tunjukkan jika asset berada di jemu jual

Kita buka perdagangan turun

Bila asset berada di zone jemu beli saat nilainya sudah naik sangat cepat, serta kita semestinya memprediksi jika harga akan bereaksi turun. Saat asset dalam keadaan jemu beli, umumnya tunjukkan peluang pembalikan teren. Membuka perdagangan turun saat RSI melewati level 70 dari atas ke bawah.

Kita membuka perdagangan naik

Jemu jual ialah keadaan bersimpangan: saat harga asset turun sangat cepat serta turunnya telah berhenti. Saat asset dalam keadaan jemu jual, trend umumnya membalik serta nilai asset akan naik. Membuka perdagangan naik saat RSI melewati level 30 dari bawah ke atas.

Please rate this